A webshop még beüzemelés alatt áll, teszt üzemmódban üzemel

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(ÁSZF)

https://www.szepfuggony.hu/ - hatályos ettől a naptól: 2024-05-17
 Általános szerződési feltételek
o Preambulum
o Impresszum
o Fogalmak
o Vonatkozó jogszabályok
o Az ÁSZF hatálya
o A szerződés nyelve, formája
o Árak
o Eljárás hibás ár esetén
o Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
o Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
o Az adatbeviteli hibák javítása
o A honlap használata
o Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
o Fizetési módok
o Szállítási módok

- Sikertelen kézbesítés
o Teljesítési határidő
o Jogfenntartás
o Külföldre történő értékesítés
 Fogyasztói tájékoztató
o Elállási jog
o Szavatossági jogok

 

Preambulum

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során
bennünket tisztel meg bizalmával!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap
használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével
kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét
szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel
munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás)
adatai

Név: Zuzu-Tex Kft

Székhely: 7623, Pécs, Tüzér út 13

Levelezési cím:  7623, Pécs, Tüzér út 13

Nyilvántartásba vevő hatóság: NAV

Cégjegyzékszám: 02-09-066051

Adószám: 11564179-2-02

Képviselő: Doboka Margit

Telefonszám: +36303776742

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Honlap: http://szepfuggony.hu

Bankszámlaszám: 10102440-75123608-00000000

Tárhelyszolgáltató adatai

Név:  Duvinet Kft.

Székhely: 7632 Pécs, Lőtér utca 15

Elérhetőség:  06 70 271 86 83

Weboldal: www.duvinet.hu

Fogalmak

Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
 ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb
módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott
űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
 ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van
kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná
betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket
tartalmazó áru)

Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális
tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal
össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális
tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná
betölteni funkcióit

Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott
adat

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén
kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz,
rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető
testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói
jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és
a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet
alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken
túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi
körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil
szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely
árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval
kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső
piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési
helye alapján történő indokolatlan területi alapú
tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU)
2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és
tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet]

alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az
(EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya
fogyasztónak minősül

Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális
tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a
céljának megfelelő funkciókat betöltse

Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai
Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy,
aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb
megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként
tünteti fel

Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális
tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt
tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól,
amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatásokat általában együtt használják

Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális
tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy -
átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon működni olyan
hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat,
digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt
használják

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés
igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a
fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett
adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának
megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok
változatlan formában történő megjelenítését

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan
eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés
megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen
eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a
szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés
megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes
hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződésk: olyan fogyasztói szerződés,

amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására
szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai
jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése
érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti
kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő
személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések

esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári
Törvénykönyv szerinti,
1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás
a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi
kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként
vállal, valamint
2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért
fizetendő ellenszolgáltatás.

Vonatkozó jogszabályok


A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadók, és
különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól    
 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási
szabályairól
 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és
az információszabadságról

 AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE
(2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő
állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján
történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről,
valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
 AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE
(2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes
adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen
adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
 A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére,
valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális
szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező
érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános
Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket
illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének
feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket,
a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának
feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást,
melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb
tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen
ÁSZF rendelkezéseit. 

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar
nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek
írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

Árak

Az árak forintban értendők, bruttó eladási árak. Az Eladó ÁFA-körös, 27% az ÁFA kulcs.
Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége,
hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak
módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.
Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött
szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár
el.

Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
 0 Ft-os ár,
 kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen
feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény
feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Áru).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron
történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában

a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy
minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a
megrendelést.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági,
termékszavatossági, jótállási igényt vagy az Eladó, vagy az Eladó
érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére
történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban
álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására
vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére
irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi
elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
 Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül:
http://szepfuggony.hu
 Írásban az alábbi email címen
keresztül: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 Írásban postai úton: 7623, Pécs, Tüzér út 13

A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási
igényét az Eladó nem az Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére
vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles
intézni.

A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak,
illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az
áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy
érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, - a

kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény
kivételével - szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és
szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével
nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és
annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz
esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak
megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak
szerint köteles eljárni.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül
alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a
beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban
érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak
közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a
fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak
jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az
illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási
helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes
elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is
ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi
döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi
jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges.
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli,
jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a
hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A
fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó
lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok
látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének
bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult
az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az Ön
által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A
békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a
fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás
ügy rendezését.

A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes
meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli,

hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján
online formában tartja meg (a továbbiakban: online
meghallgatás).

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a
békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat
megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták
online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a
2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet
alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét
biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás
egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt
venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás
egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább
online részt venni a meghallgatáson.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el: https://bekeltetes.hu/udvozlo

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://bekeltet.bkik.hu/

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye,
Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://baranyabekeltetes.hu/

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves
vármegye, Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun
vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye,
Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas
vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar
vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: hbmbekeltetes.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: panaszrendezes.hu

Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem
minősülő személyek esetén

A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás
tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és
gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró,
külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy,
társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi
kommunikáció, ajánlat címzettje.

A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult
ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület
alatt írt szabályok az irányadók.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a
fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik
arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül
rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így
a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a
távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy
szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz
fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt,
közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt
vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető
el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól
még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a
hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok
rendelkezései alkalmazandók.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen
kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti
magatartási kódexe.

Tájékoztatás a digitális elemeket tartalmazó áruk
működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki
védelmi intézkedésről
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek
elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes
adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom
visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL
adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű
titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített
hardveres támogatást használunk.

Az Áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó
tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az
egyes Áruknál szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a
megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt
folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok
módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző
oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már
a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön
felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan
kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján
kerül számlázásra, illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét
arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz
tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát
eredményezheti és meggátolhatja a szerződés
létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a
megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb

időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás
rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről
küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.

A honlap használata
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.

A Termék kiválasztása

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a
kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes
termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát,
ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat
kell megfizetnie. 

Kosárba helyezés

A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba" gombra kattintva
helyezhet - tetszőleges számú -  terméket a kosárba anélkül, hogy
ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne,
mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.

Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba a terméket, ha nem
biztos abban, hogy az adott terméket meg kívánja vásárolni, mert
ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az
adott pillanatban melyek az Ön által kiválasztott termékek, és
azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és
összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig
– a Rendelés véglegesítése gomb megnyomásáig – szabadon
módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatók, a
kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetők, illetve a kíván
termékszám megváltoztatható.

Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy
külön ablak ugrik fel a „Terméket hozzáadtuk a kosárhoz”
szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani,
úgy kattintson a „Tovább a kosárhoz” gombra! Amennyiben a
kiválasztott terméket szeretné ismét megnézni, vagy újabb
terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vissza a
termékhez” gombra!

A Kosár megtekintése

A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár
megtekintése” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár
tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani
a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A
rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően
megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő
információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.
Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a
kosárba helyezni, úgy a „Megrendelés” gomb lenyomásával
folytathatja a vásárlást.

Vásárlói adatok megadása

 „Megrendelés” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár
tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek megvásárlása
esetén az Ön által fizetendő teljes vételár. A „Szállítási szolgáltatás”
dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen
kívánja átvenni (személyes átvétel), vagy kiszállítást kér. Kiszállítás
esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Ön köteles
megfizetni megrendelés esetén. 

A „Felhasználói adatok” szövegdobozban e-mail címét, a
„Számlázási információ” szövegdobozban teljes nevét, címét,

telefonszámát tudja megadni. A ”Szállítási információ”
szövegdobozban a rendszer automatikusan a „Számlázási
információ” során megadott adatokat tárolja. Amennyiben Ön
eltérő címre kéri a szállítást, kérjük távolítsa el a pipát. A
„Megjegyzés” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat meg
további információt.

A rendelés áttekintése

A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön a „Folytatás a
következő lépéssel” gombra kattintva folytathatja a megrendelési
folyamatot, illetve a „Mégsem” gombra kattintva
törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a
Kosár tartalmához. A „Folytatás a következő lépéssel” gombra
kattintás esetén Ön a „Rendelés áttekintése” oldalra érkezik. Itt
láthatja összegezve az Ön által korábban megadott adatokat, így
a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat
és az Ön által fizetendő összeget (ezeken az adatokon itt már nem
változtathat, csak ha a „Vissza” gombra kattint).

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma
megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint az Ön
adatai helyesen szerepelnek, úgy a „megrendelem” gombra
kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk
nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére
vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek. 

Ön a „megrendelem”  gomb megnyomásával kifejezetten
tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és
nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén -

fizetési kötelezettséget von maga után. Eladó köteles a
megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton
haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a
Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás
jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán
belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati
kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen
időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A
rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak
annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon
keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön
ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az
automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen
tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön
köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg
– velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a
megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az
automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a
kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok
miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követően egy második e-
mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön
létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön
számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik (második
visszaigazolás, ajánlat elfogadása).

Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend

Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra
átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14
napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az
Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru
átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az
esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben
ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási
díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen,
vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló
megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött
szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani
és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként
érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására
elfogadják a Vásárló által a rendeléskor használt email, mint
kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás
közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a
Vásárló email fiókjában hozzáférhetővé válik.

Fizetési módok

Simple bankkártyás fizetés (OTP csoport)

A Simple Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és
üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja.

A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében
választhatják a Simple egyszerű és biztonságos fizetési
megoldását. Ekkor a megszokott módon, a Simple felületén
intézhetik fizetésüket.

A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása
keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a
felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a

Simple tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események
megelőzésében nyújt segítséget. 

MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI? 
1. A „Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a Simple fizetési
oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a
tranzakciót.
2. A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az
adatok helyességét.
3. A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó
rendszerekben.
4. A fizetéseredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap,
valamint a Simple rendszere visszairányítja a webáruház
oldalára.
Bővebb információ: https://simple.hu/simplepay/

Szállítási módok, átvételi díjak

- Országosan, az MPL futárszolgálat segítségével:
Kényelmes és egyszerű csomagátvételi lehetőség. Fizethet
bankkártyával vagy készpénzzel.
A kézbesítést kérheti lakcímére, vagy akár munkahelyére. Országos
lefedettség.
Kétszeri kézbesítési kísérlet MPL Üzleti csomag esetén, amelyet az
alapdíj tartalmaz.
Bővebb
info: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites

Ezen szállítási mód díja bruttó 2000 Ft.

- A pécsi cégközpontban történő személyes áruátvétel nem jár szállítási költséggel.  Személyes átvétel esetén a szállítási díj 0 Ft 

Cím: 7623 Pécs, Tüzér út 13,  H-P : 9:00 - 16:30 között, vagy szombaton 9:00- 12:00 között 

 

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a
rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Az Eladó
késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a
póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől
elállni. Az egyes szállítási módoknál az általános teljesítési
határidőtől esetlegesen eltérő szállítási határidőt minden esetben
jelezzük.

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a
kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor
elállási jogával élt), vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett
vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és
a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg
arról, hogy az Áru árának kifizetése sikeresen megtörtént az
elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az

esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén Vásárló a
tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás,
valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg
teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben
az Áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a
vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Külföldre történő értékesítés

Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával
Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén
belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az
Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt Áruk
kiszállítását/átvételét.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az
irányadók azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen
pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely
tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel
rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban
letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag
végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe
szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a
természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül
esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége
körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv,
az Eladó nem köteles a Vásárló tagállami szerinti nyelven
kommunikálni a Vásárlóval.

Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti
nemzeti jogban az érintett Áruval kapcsolatban meghatározott
szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy
ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a
Vásárlót ezekről a követelményekről.

Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t
alkalmazza minden Áru esetében.

A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az
Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,

Az Eladó visszatarthatja az Áru átadását ameddig nem győződik
meg arról, hogy az Áru árának és a szállítási díjnak kifizetése
sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési
megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az
átutalással fizetett Áru esetén a Vásárló a tagállama szerinti
pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás,
valamint a banki jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja
meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben az Áru ára
nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár
kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Az Eladó az Áru átadása érdekében a magyar Vásárlókat megillető
átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi
Vásárlóknak is.

Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint kérheti az Áru szállítását
Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós

tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is
bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint választhatja az Áru
személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi
Vásárló is.

Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy az Áru szállítását saját
költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a jog nem
illet meg.

Az Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a
megrendelést, amennyiben a Vásárló a szállítási díjat nem fizeti
meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az
előre egyezetetett időpontig, az Eladó a szerződést felmondja és az
előre megfizetett vételárat visszafizeti a Vásárló számára.

Fogyasztói tájékoztató
 Fogyasztói tájékoztató
o Elállási jog
o Szavatossági jogok

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási
jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül

eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem
élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti
az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) az Árunak,
ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott Árunak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy általi átvételének napjától számított határidőn belül
gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy
az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés
megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a
fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat
visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő
ajánlati kötöttséget megszünteti.

Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejéről és
egyéb feltételeiről (különösen a Korm. rendelet 22. §-ában
foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról
nem tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt elállási határidő 12
hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az Eladó az elállási
határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadta a fogyasztónak
az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást, az elállásra

vagy felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől
számított 14. napon jár le.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási
vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított
jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a
honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a
fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.

Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási
vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e
rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését
követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak
megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról

való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes
összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült
költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a
rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott
többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy
felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a
fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon
téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a
visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót
ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó
által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám
vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t
felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem
köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen
esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn
visszatérítési kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró
összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy
kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül

a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy
portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy
felmondása esetén

Az Áru visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak
megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut haladéktalanul, de
legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül
visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru
átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés
határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a
határidő lejárta előtt elküldi.

Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek
viselése

A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az
Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. Amennyiben az Eladó az
Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás
üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát,
jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak. Ha a
fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az
üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás
nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás
vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással
arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által
arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított
ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell
megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon
megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a

szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások
piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy
utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban
átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból
eredő értékcsökkenésért felel.

Amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint az elállási jog nem
gyakorolható, vagy csak feltételekkel gyakorolható, a Vásárlót nem
illeti meg a kipróbálási célú használat sem.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem
gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §.
(1) bekezdésében foglalt esetekben:
a. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha
szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó
számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a
teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és
annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg,
hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás
maradéktalanul teljesítette a szerződést;
b. olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az
elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is
lehetséges ingadozásától függ;

c. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy
olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak;

d. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru
tekintetében;
e. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza;
f. olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást
követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;
g. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges
értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci
ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a
szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított
harmincadik napot követően kerül sor;
h. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás
a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint
számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében,
ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást
felbontotta;
j. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses
szerződések kivételével;
k. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló
szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés,
étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy
határidőt kötöttek ki;

m. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom
tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul
vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a
fogyasztó részére.

Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó
termékszavatosságra, kellékszavatosságra
vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre
vonatkozóan

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm.
rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014
(II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével
készült

A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre
vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó
szabályok külön fejezetben szerepelnek.

A szerződésszerű teljesítés követelményei
fogyasztói szerződés esetében

A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés
keretében eladott áruk és digitális elemet tartalmazó áruk esetében

Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell
felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt
követelményeknek.  

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés
tárgyát képező Árunak
 meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak,
mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie
kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,
kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés
szerinti jellemzőkkel
 alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott
bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés
megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az
Eladó elfogadott
 rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi
tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az üzembe
helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint
az ügyfélszolgálati támogatást - és
 biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön - továbbá-
a szerződés tárgyát képező Árunak
 alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos
típusú Áru esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy
műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex
előír
 rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon
mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb
jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a
hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság
tekintetében -, amely azonos típusú Áru esetén szokásos,
figyelembe véve az Eladó, annak képviselője vagy az
értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru konkrét
tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben
vagy címkén tett - kijelentését

 rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható
tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a csomagolást,
illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást - és
 meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést
megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy
próbaverzióként elérhetővé tett Áru tulajdonságainak,
leírásának.

Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha
az Eladó bizonyítja, hogy
 a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett
ismernie
 a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már
megfelelő módon helyesbítették vagy
 a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési
elhatározását nem befolyásolhatta.

Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése

Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe
helyezéséből fakad, feltéve, hogy  

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt
az Eladó végezte el, vagy az Eladó felelősségvállalása mellett
végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a
szakszerűtlen üzembe helyezés az Eladó által - illetve digitális
elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy
digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott
üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe,
vagy az üzembe helyezés az Eladó felelősségvállalása mellett
történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek tekinteni,
amikor az üzembe helyezés befejeződött.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi
szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás
meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális
tartalommal kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba két évet
meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az
áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy következik be vagy
válik felismerhetővé.

A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében
eladott digitális elemeket tartalmazó áru esetében

Digitális elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak
biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális
tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan
frissítéseiről - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru
szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint
biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.  

Az Eladónak a frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi
szerződés
 a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri
szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a digitális elemek
típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a
szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen
elvárható; vagy
 a digitális tartalom meghatározott időszakon keresztül
történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet

meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén
az áru teljesítésétől számított két éves időszakon keresztül kell
biztosítania.

Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a
rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel az áru
hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának
hiányából fakad, feltéve, hogy

a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és
a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és

b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a
frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem az Eladó által
biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.

Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés
megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az
áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az
adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést
külön, kifejezetten elfogadta.

Sikertelen kézbesítés

Abban az esetben, amennyiben a Vásárló a részére egyedileg beszerzett (azaz a Szepfuggony Webáruház állandó kínálatába nem tartozó termék, anyag, kiegészítő stb), és/vagy a megrendelésére készült, egyedi terméket  házhoz szállítás esetén a feladástól számított 15 napon belül nem veszi át, illetve az átvételt megtagadja, úgy – tekintettel arra, hogy egyedi megrendelésre készült termékek esetén nem illeti meg a Vásárlót törvényes elállási jog – a Vásárló köteles a termék ára 25%-ának megfelelő, de legalább 10.000,- Ft meghiúsulási kötbért megfizetni a határidő lejártától számított 5 munkanapon belül a Szolgáltató részére a szállítási költségek egyidejű megtérítése mellett. A kötbér, valamint a szállítási költség határidőben történő megfizetésének elmulasztása esetén Szolgáltató jogosult igényét jogi úton megfelelően érvényesíti a Vásárlóval szemben az igényérvényesítéssel kapcsolatos esetleges egyéb költségekkel együtt.

Személyes átvétel vállalása esetén Vásárló a terméket az értesítés tudomására jutásától számított 15 napon belül köteles átvenni, melynek elmaradása esetén a rendelt termékek 25%-a, de legalább 10.000,- Ft meghiúsulási kötbért fizetni Szolgáltató részére. A kötbér határidőben történő megfizetésének elmulasztása esetén Szolgáltató jogosult igényét jogi úton megfelelően érvényesíti a Vásárlóval szemben az igényérvényesítéssel kapcsolatos esetleges egyéb költségekkel együtt.

A Vásárló az átvétellel kapcsolatban felmerülő akadályról Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni köteles.

Egyedi méretekkel megrendelt termékekre vonatkozó megrendelés meghiúsulása esetén a Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az egyedileg megadott méretre készült terméket 2 hétig megkísérli értékesíteni kárenyhítés keretein belül. Ennek sikertelensége esetén az Vásárlótól a kötbéren felüli teljes kárának megtérítését is követelheti. A kötbér, az esetleges a szállítási költség határidőben történő megfizetésének elmulasztása, illetve  a Szolgáltató teljes kárának Vásárló általi megtérítésének elmaradása esetén Szolgáltató jogosult igényét jogi úton megfelelően érvényesíti a Vásárlóval szemben az igényérvényesítéssel kapcsolatos esetleges egyéb költségekkel együtt.

A meghiúsulási kötbér összegébe a Szolgáltató a Vásárló által esetlegesen megfizetett foglaló összegét jogosult beszámítani. 

Szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében
eladott digitális tartalom értékesítése esetén

Az Eladó a digitális tartalmat a fogyasztónak szolgáltatja, illetve
nyújtja. A felek eltérő megállapodásának hiányában Az Eladó a
szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül
szolgáltatja a fogyasztónak a digitális tartalmat, a
szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban.

A szolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha a digitális tartalom
vagy - az ahhoz való hozzáféréshez szükséges vagy annak
letöltésére alkalmas - bármely megoldás a fogyasztóhoz, illetve a
fogyasztó által e célból kiválasztott fizikai vagy virtuális eszközre
került.

Az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon a
digitális tartalom olyan frissítéseiről - ideértve a biztonsági
frissítéseket is -, amelyek a digitális tartalomdigitális tartalom vagy
digitális szolgáltatás szerződésszerűségének fenntartásához
szükségesek, valamint megkapja azokat.

Ha a szerződés alapján a digitális tartalom szolgáltatása
meghatározott időtartamon keresztül folyamatosan történik, a
digitális tartalom tekintetében a teljesítés szerződésszerűségét a
szerződés teljes időtartama alatt biztosítani kell.

Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül az Eladó által
rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel a
szolgáltatás hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés
alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
 az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről
és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának
következményeiről; és
 a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a
frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem az Eladó
által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható
be.

Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés
megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy a
digitális tartalom valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt

meghatározott követelményektől, és a szerződés megkötésekor a
fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

Hibásan teljesít az Eladó, ha a digitálistartalom-szolgáltatás hibája
a fogyasztó digitális környezetébe való szakszerűtlen
integrálásából fakad, feltéve, hogy
 a digitális tartalom integrálását az Eladó végezte el, vagy az
integrálást az Eladó felelősségvállalása mellett végezték;
vagy
 a digitális tartalmat a fogyasztónak kell integrálnia, és a
szakszerűtlen integrálást az Eladó által rendelkezésre
bocsátott integrálási utasítások hiányosságai okozták.

Ha a szerződés a digitális tartalomdigitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő
folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel a digitális
tartalommal kapcsolatos hibáért, amennyiben a hiba a
szerződésben meghatározott időtartam alatt következik be, vagy
válik felismerhetővé.

Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási
cselekmények sorozatáról rendelkezik az ellenkező bizonyításig
vélelmezni kell, hogy a teljesítés időpontjától számított egy éven
belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában
fennállt. Nem teljesít hibásan ugyanakkor az Eladó, ha bizonyítja,
hogy a fogyasztó digitális környezete nem kompatibilis a digitális
tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki követelményeivel, és
erről a szerződés megkötését megelőzően világos és közérthető
módon tájékoztatta a fogyasztót.

A fogyasztó köteles együttműködni az Eladóval annak érdekében,
hogy az Eladó - a műszaki szempontból rendelkezésére álló és a

fogyasztó számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök
alkalmazásával - meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a
fogyasztó digitális környezete. Ha a fogyasztó nem tesz eleget
ennek az együttműködési kötelezettségének, miután az Eladó e
kötelezettségről a szerződéskötést megelőzően világosan és
érthető módon tájékoztatta, a fogyasztót terheli annak bizonyítása,
hogy
 a teljesítést követő egy éven belül felismert hiba már a
teljesítés időpontjában fennállt, vagy
 a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett
szolgáltatás, a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének
időszakában nem volt szerződésszerű.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv,
valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm.
rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön
által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára
más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel
járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem

kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását,
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az
áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy
arra az Eladó adott okot.

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni
kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru
teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba
már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e
vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével
összeegyeztethetetlen.

Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól
eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt Áruk
esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe
kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló
bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán
ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak,
amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan
minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet
feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok
tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a
használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül
keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak
minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba
vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a
kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan
többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve

valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban
képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához
igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni,
vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
 az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy
elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az
alábbi feltételeket
o az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a
kicserélt áru visszavételét
o ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását
teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának
megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt -
üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre
vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem
megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy
kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,
illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
 megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
 ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az
Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét
 a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást
vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi
indokolttá, vagy
 az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a
körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű
határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős
érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé
tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni
az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy
a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a
szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben
visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés
szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos
kötelezettségeinek.

Általánosan érvényesülő szabály, hogy:
 az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru
visszavételét
 ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi
szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának
megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó
kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru
eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru
üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe
helyezés költségeinek viselését.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló
észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a
Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése
érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege
megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó,

valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének
különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó
kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre
vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott
árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a
szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei
fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru
tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett
bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a
Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek
megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az
adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része
tekintetében szünteti meg, úgy
 a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az
Eladónak az érintett árut és
 az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó
részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat,
amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó
igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul
bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül
közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől

számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része,
amely alatt a Vevő az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni.

Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a
kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt
kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként
új hiba keletkezik.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt
dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy
évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki
érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön
igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított
egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön - választása szerint -
kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás Áru kijavítását vagy
kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy
forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben
gyakorolhatja.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése
esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal
időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
 az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve
hozta forgalomba, vagy
 a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba
hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
 az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással
szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék
javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a
továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra
köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós
fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek),
valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és
alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási
cikként hivatkozva) eladása esetén.

A jótállásból eredő jogok jótállási jeggyel érvényesíthetőek,
amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott
csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási
jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a
szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról
szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a
fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok
az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

Emellett az Eladó önként is jótállást vállalhat, amely esetben a
Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell
átadnia.

A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó
rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének
időpontjában.

A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
 az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru
hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a jogszabály szerinti
kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen
megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
 a jótállásra kötelezett nevét és címét
 a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében
követendő eljárást
 azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
 a jótállás feltételeit,
 az Áru vételárát.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg kötelező jótállás esetén?

Jótállási jogok

A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel
élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet,
vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást
vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő
érdeke megszűnt.

A Vásárló a jótállás iránti igényét választása szerint az Eladó
székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a
jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is
bejelentheti.

Érvényesítési határidő

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a
jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
a. 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem
haladó eladási ár esetén két év,
b. 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási
cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a
Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem
használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Vásárló részére történő
átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy
annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat
hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő
időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a
kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő
a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot
meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a
kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal
történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a
fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése
hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül
kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a
vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény
alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat
nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a
tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel
igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon
belül kijavítani:

 ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás
teljesíthető későbbi határidőben, vagy
 amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi
teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott,
számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell
cserélni, vagy
 amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi
teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a
fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, az Eladó köteles a
jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló
törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán -
feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó
részére visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg - a
fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - az Eladó köteles a
fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási
cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási
jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a
fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton -
az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a
fogyasztó részére visszatéríteni.

A kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál
súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem
szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés
helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és

visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a
javítószolgálat gondoskodik.

Kivételek a jótállás alól

A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt
előírások az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra,
motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira,
lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint
a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Ezen Áruk esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra,
hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot
meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a
kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság)
mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági
jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak
kedvezőbb a bizonyítási teher.

Az Eladó önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartama
alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket,
amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező
jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes
jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás

ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -
így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három
munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon
belüli csereigényt az új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet
érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti
valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell
értelmeznie, hogy az Áru az eladáskor már hibás volt és minden
további nélkül az Árut ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági
és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is
érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel
érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a
vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében
más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

 

Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó
termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő
Vevők esetében

Kellékszavatossági jogok általános szabályai

Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön
által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára
más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel
járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve
mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az
áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy
arra az Eladó adott okot.

Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól
eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt Áruk
esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe
kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló
bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán
ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak,
amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan
minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet
feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok
tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a
használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül
keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak

minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba
vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a
kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a
teljesítés (átadás) napján indul.

Termékszavatosság és Jótállás

A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak
fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg.

Amennyiben az Eladó adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az
Áru megvásárlása során külön jelzi.

Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő
vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a
gyártónál lehet érvényesíteni.